[Linux]Numele fisierelor/directoarelor(spatii, keywords speciale).

Salut, de data asta voi vorbii despre spatierea si includerea de caractere speciale in numele unui fisier sau al unui director. Eu daca vreau sa creez un fisier care o sa se numeasca eu tu , nu va functiona exact cum sper eu, adica, imi va face doua directoare unul cu numele eu si altul cu numele tu . Eu vreau sa creez un singur director care sa contina acest nume, pentru asta voi folosii ghilimelele duble sau cele simple. De exemplu, ca sa creez acest director voi folosi:

mkdir “eu tu”

Si il va crea cu spatiu, de asemenea puteam sa folosim si ghilimelele simple ‘eu tu’ si tot ar fii mers.

Mai exista o metoda prin care se poate face asta si anume cu ajutorul caracterului de escape backslash

De exemplu, in cazul precedent, puteam folosi:

mkdir eu\ tu

Si ar fii functionat exact cum imi doream. Caracterul escape (\) nu face altceva decat sa ii spuna shell-ului nostru ca urmatorul caracter nu va fii interpretat ca un caracter special sau ca un spatiu.

***Pentru a face escape la caracterele speciale, in afara de backslash, se mai poate folosii si ghilimelele simple sau duble.

Caracterele speciale sunt:

  • $
  • <
  • >
  • &
  • |
  • \
  • ;

Acestea se pot pune in numele unui fisier sau al unui director tot prin ajutorul caracterului escape backslash. De exemplu daca vreau sa creez folderul $adicode il voi face asa:

mkdir \$adicode

Si va interpreta $ ca text nu ca si caracter special. Si caracterul backslash poate fii pus intr-un nume la fel.

mkdir \\masini\\

Iar directorul va avea numele \masini\

***Exista o exceptie unde nici ghilimelele nici acest caracter nu poate sa ii faca escape si anume forwardslash ( / ) (la mkdir).

Leave a Reply

