[Linux]Comanda de copiere “cp”

cp -> Aceasta comanda copiaza un fisier specificat in destinatia specificata de utilizator.(Primeste ca parametrii calea fisierului si destinatia)

Folosire

cp /home/adicode/file1 /home/george

Optiuni:

i (interactive): cere confirmare in caz ca se suprascrie un fisier.

-v (verbose): afiseaza un sumar la ceea ce sa intamplat cand a fost executata comanda.

-R (recursive): Copierea recursiva inseamna ca intai copiaza fisierele din director, daca are subdirectoare le va copia tot recursiv, apoi copiaza folderul. Fara aceasta optiune intr-o copiere comanda cp va sarii peste directoare.

Poze:

Copierea fisierelor file1 si file2 in directorul dir1. Am pus optiunea -v(verbose)
ca sa imi afiseze ce s-a intamplat ca sa intelegeti mai bine.(Cum am spus mai sus, un sumar la ce s-a intamplat).
Screenshot_2017-04-04_05-04-53

Aici am mutat fisierele file1 si file2 din nou in directorul dir1, numai ca de data aceasta am pus optiunea -i(interactive), din moment ce exista deja fisierele acestea doua in acel folder, daca nu specificam -i va suprascrie automat tot continutl, asa ca in cazul nostru ne va cere confirmarea ca vrem sa se intample aceasta suprascriere.(pt fiecare fisier in parte)
Screenshot_2017-04-04_05-06-25

Daca dadeam doar la una y iar la alta n, s-ar fi copiat doar cea la care am dat y iar cealalta ar fii ramas necopiata si continutul nu ar mai fi fost suprascris. Cum este in cazul din poza urmatoare la file1.
Screenshot_2017-04-04_05-06-38

Acum sa copiem un director si il v-om duce in directorul dir2. Vedem ca apare o eroare.
Screenshot_2017-04-04_05-07-38

Eroarea apare datorita optiunii -R care nu apare, un folder care nu este gol nu poate fii mutat fara aceasta optiune. Am folosit si verbose ca sa va arat ce s-a intamplat.
Screenshot_2017-04-04_05-08-29

Leave a Reply

